صدرا گشت | تور کربلا هوایی ارزان | تور مشهد هوایی ارزان

پاکسازی بدن با روشهای طبیعی

 به سلامتی جسم و روح خود کمک کنیم با نکات زیر :

۱-استفاده از مایعات

مصرف مایعات در طول روز به طور میانگین باید ۶ تا ۸ لیوان باشد .

استفاده از آب در طول روز باعث میشود تا آب میان سلولها در جریان باشد در این حالت است که سلولها به راحتی فعالیت میکنند در نتیجه 

سوخت ساز بدن به راحتی انجام میشود .

۲-استفاده از خاکشیر ، انجیر و زیتون

استفاده خاکشیر ، انجیر و زیتون در صبحگاه باعث تنظیم سیستم گوارش انسان میشود .

خاکشیر بعد از مصرف در بدن لعاب تولید میکند و روده را پاکسازی میکند .

انجیر به خاطر داشتن قند فراوان باعث فعالیت سلولها شده و تولید انرژی میکند همچنین دانه های انجیر به پاکسازی روده کمک میکند .

زیتون نیز به خاطر داشتن مواد مفیدی مانند امگا ۳ – امگا ۶ و امگا ۹ موجب پاکسازی روده شده و جداره عروق خونی را تمیز کرده و از سکته جلوگیری میکند 

۳-عدم استفاده از مایعات در هنگام غذا خوردن

نوشیدن مایعات همراه با غذا موجب میشود غذا به درستی جویده نشود و شیره غدد بزاقی به اندازه کافی ترشح نشود همچنین باعث چاقی و در افرادی که ناراحتی کبد دارند باعث لاغری میشود .

استفاده کردن از مایعات هنگام غذا خوردن به خصوص چای بلافاصله بعد از غذا یکی از اصلی ترین ناراحتی های گوارشی است .

یکی دیگر از مضرات این کار یبوست مزاج ، زخم معده ، کولیت ، زخم اثناعشر است .

۴-استفاده از ظروف سفالی ، لعابی و چینی

استفاده از این ظرفها باعث میشود هیچ نوع مواد غذایی با این ظروف ترکیب نشه و غذا خوشمزه تر و سالم تر پخته شود .

در این ظروف باید غذا با حرارت ملایم طبخ شود .

۵-عدم استفاده از غذاهای فریز شده

برای استفاده از غذاهای منجمد باید صبر کرد تا غذا از حالت انجماد خارج شود ولی ما اصولا این کار را انجام نمیدهیم و بلافاصله آن را در داخل آب گرم یا زودپز قرار میدهیم .

در حقیقت فقط از تفاله غذا مصرف میکنیم که باعث بیماریهای گوارشی میشود .

سبزیجات از ویتامین B برخوردار هستند و با خرد شدن و فریز کردن آنها ویتامین و مواد مفیدشان را از بین می بریم سعی کنیم سبزیجات را تازه مصرف کنیم .

۶-کمتر استفاده کردن از گوشت

اکثر غذاهایی که ما درست میکنیم با گوشت است و بدن به مقدار لازم و مشخصی گوشت احتیاج دارد .

مصرف بیش از حد گوشت باعث بیماریهای قلبی و عروقی – نقرس و درد مفاصل میشود .

استفاده در حد معقول از گوشت توصیه میشود ولی زیاده روی در مصرف گوشت به خصوص در سنین بالا مشکل ساز است و تنظیم بدن را مختل میکند .

۷-استفاده از حبوبات و جوانه غلات

توصیه میکنیم مصرف حبوبات و جوانه غلات را همراه با لیمو ترش تازه و روغن زیتون در برنامه غذایی خود داشته باشید .

مصرف این مواد با سالاد حجم معده را پر میکند و شما احساس سیری میکنید و دچار چاقی نمیشوید .

جوانه ها از انواع ویتامین ها و آنزیم ها غنی هستند و آماده جذب در بدن که باعث سلامتی و نشاط می شوند .

۸-استفاده از مغزها مانند بادام ، پسته، گردو و فندق

 

تمام ویتامین ها و املاح معدنی مفید برای بدن به حد کافی در مغزها وجود دارد .

در این چهار مغز ۲۰ نوع پروتئین وجود دارد که برای بدن مفید  و چهار برابر گوشت کالری و انرژی ایجاد میکند .

بیاییم به جای پفک – یخمک – آب نبات و سایر تنقلات مصنوعی از این ۴ مغز تازه و خام استفاده کنیم .

۹-مصرف روزانه عسل

 

استفاده مرتب و منظم از روزانه ۲ تا ۳ قاشق عسل موجب ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی و بیماریها میشود .

مصرف درست عسل ،  بدن انسان را برای جذب قند قوی کرده و در این صورت بدن نیازی به انسولین ندارد .

این ماده طبیعی و شیرین برای افراد دیابتی بسیار مفید است زیرا قند خون را به حالت تعادل در می آورد .

۱۰-استفاده از یک تا دو حبه سیر و پیاز

 

سیر یکی از فراورده های غذایی است که اگر به درستی استفاده شود اثرات درمانی مفیدی دارد .

استفاده بی رویه از سیر باعث بیماری کبدی میشود اما بهترین دارو برای فشار خون است .

توجه داشته باشید اگر سیر با غذای گرم یا داغ مصرف شود فشار خون را بالا میبرد و دچار عطش و تشنگی می شویم .

اما پیاز بهترین داروی درمان بیماریهای پوستی است و اگر به صورت خام استفاده شود بسیار مفید است .

بد ترین نوع استفاده از پیاز به صورت سرخ کرده است سعی کنیم مصرف سیر و پیاز را در برنامه غذایی خود داشته باشیم .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *